Dag 4: Parc A Gibier de Saint - Hubert

Maandag 29 juli 2024

Om 6u30 is Jasper wakker. Tom neemt Jasper mee naar beneden. Ze gaan naar de bakker. Vandaag is het ook mijn verjaardag. Helaas heb ik hier de laatste jaren meer en meer moeite mee. Er zijn twee dagen op het jaar dat ik mij zonder reden verdrietig voel en dat is op Nieuwjaar en op mijn verjaardag. Helaas komt er nog eens bovenop dat uitgerekend vandaag mijn maandstonden starten, waardoor ik mij mentaal ook steeds minder voel. Het steeds ouder worden, heb ik het heel lastig mee. Bang voor die aftakeling en om ziek te worden door een ernstige ziekte, speelt bij het ouder worden, steeds meer en meer in mijn hoofd. Jonas is inmiddels ook wakker. Tom is terug met Jasper en ik ga naar beneden met Jonas. Tom en Jasper hebben een variatie aan koffiekoeken en lekkernijen mee. 



We ontbijten samen met de kids. Jonas drinkt zijn melk, maar de boterhammen vliegen weer in het rond. Mijn papa is ondertussen een ochtendloopje gaan doen en vervoegt zich aan de ontbijttafel, alsook Ruben en mijn mama. Na het ontbijt starten we met de ochtendwasjes. Jonas heeft weer huilbuien en begint alweer moe te worden. Tom maakt het lunchpakket klaar om mee te nemen voor iedereen en daarna vertrekken we met de auto's naar het wildpark van Saint - Hubert. Om 10u20 arriveren we op de parking van het wildpark. Jonas gaat in de wandelrugzak en Jasper mag wandelen. 


Het is een kleine parking, maar er staan nog maar drie auto's geparkeerd. Aan de ingang bij de brasserie betalen we 5 euro per persoon. Jasper en Jonas hebben gratis toegang. We zien meteen herten bij de ingang van het wildpark. 


Rechts hiervan zitten wasberen, konijnen, kippen en kalkoenen. 


We wandelen verder langs de herten tot aan de geitjes met de uitkijktoren. 




We gaan nog met de kids op de uitkijktoren. Jasper is vrolijk, maar Jonas wilt enkel vooruit gaan. 



Vanuit de uitkijktoren wandelen we verder langs de moeflons en de edelherten. De herten zijn aan het eten en staan dus heel dichtbij. 






Vervolgens wandelen we naar beneden langs een leuk beekje en vijvertje. Jasper is weer dolblij met zijn stenen en het water. 





Een beetje verderop staat een platform, die vooral dient om de herten te bezichtigen. We wandelen even naar het platform en keren vervolgens langs dezelfde weg terug. De laatste dieren die nog ontbreken aan ons bezoek, zijn de everzwijnen. Op de terugweg naar de ingang zien we ook de everzwijnen. Eten, modder en grommen, dat zijn de everzwijnen. 





Het park is niet groot, maar wel leuk om te bezoeken als je de Ardense dieren wilt bezichtigen. Of voor een korte wandeling doorheen de Ardense bodem. Bij de ingang staat een groot edelhert, waar we met zijn allen nog een selfie nemen. Daarna mag Jasper op de speeltuin en eten we sandwichen en boterhammen op. Jonas krijst weer alles bij elkaar en gooit al het eten op de grond. Here we go again...




Jasper komt ook flink zijn boterhammen opeten, maar Jonas is enorm onhandelbaar. Na een half uurtje, wil ik terug naar het vakantiehuis. Jonas moet in zijn bed en ik wil rust. Mijn ouders gaan nog even naar de winkel om stokbrood, beleg en allerlei. De kids gaan allebei in bed en zelf ga ik ook naar bed. Tot bijna 16u30 lig ik in bed, met korte slaapdutjes. Mijn maandstonden zijn heel onaangenaam. Jasper was reeds rond 15u wakker en heeft zich reeds kostelijk geamuseerd in de tuin met de watertafel. We eten chips en kaasjes. De kaasjes gaan bij Jasper vlot naar binnen. Jonas eet ook chips. Daarna starten we met de BBQ. 


We eten BBQ buiten op het terras, maar Jonas wilt weer niet eten. Op het terras mag hij met zijn lange broek rondkruipen, maar ook dit vraagt de nodige aandacht. Jasper eet BBQworst, maar begint ook heel moe te worden. De avondwasjes starten en rond 20u30 liggen ze in bed. Helemaal uitgeput en extra moe neem ik een douche en ga daarna gaan slapen. In bed typ ik alvast een beetje van het verslag van dag 1 en 2. Net na middernacht ga ik terug naar beneden. Mijn mama is nog beneden en we nemen een sterrenkijkje op het terras. We zien de melkweg, vallende sterren en satellieten. Mijn mama heeft nog nooit zo veel sterren gezien. Ze is enorm onder de indruk. Na een klein uurtje vol sterrenbewondering, gaan we slapen. De krampen van mijn maandstonden zijn ook hevig van de partij, dus hopelijk kan ik deze nacht slapen. Tot morgen. 

Weer: 27 °C, zonnig en warm 

Reacties

  1. Nog eens een gelukkige verjaardag gewenst! Dierenpark zag er mooi uit en de familiefoto’s zien er weer zo tof uit! Maandstonden zijn een hel om door te gaan, foetus houding en ibuprofen zijn meestal het enige dat helpen… en dat warm weer is natuurlijk nog een ramp erbij! Je avondje met je ma klonk toch nog leuk alvast ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie uitstap in de wilde natuur voor je verjaardag. Bedankt voor de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten