Dag 5: Fietsen, kajakken en wandelen in de Ardennen

Dinsdag 30 juli 2024

Rond 7u worden we wakker en Jasper komt nog even in ons bed liggen. Lang blijven we niet liggen, want Jonas is ook wakker. We staan op en starten met het ontbijt. Vandaag gaan alle mannen in de voormiddag gaan mountainbiken. Mama, de kids en ik hebben een rustdagje. Om 8u40 vertrekken de mannen richting hun fietsbestemming. De mountainbiken zijn gereserveerd vanaf 9u tot 12u30. Aangezien ik uiteraard niet aanwezig was, brengen de foto's alvast de nodige sfeer van hun fietservaring. Het was een afwisselende route van 33 km. 






Mooie natuur op de fietsroute. 


Avontuurlijk fietsen in plaats van gamen op de laptop of playstation spelen. 


Pauzeke pakken langs het groene parcours. 




We rijden naar de bossen... 




Terwijl de mannen zich uitleven op hun fiets, krijgen de kids na hun ontbijt het ochtendwasje. Jonas heeft enkel zijn flesje melk gedronken en de boterham op de grond gegooid. Aangezien ik niet met de kids in het huisje wil blijven, gaan wij zelf ook op stap met mijn mama en de kids. Eerst stop ik nog even bij de Lidl om koffie, aardappelen, wortelen en brood. Deze middag wil ik wortelpuree maken voor de kids met een vleesje. De kids zijn heel vrolijk. Ik ga alleen vlug binnen, terwijl ze wachten in de auto. Daarna rijden we door naar Laneuville-au-Bois in Tenneville. In het infoboekje dat in de gratis rugzak van het bezoekerscentrum van Saint - Hubert zat, heb ik een leuke wandeling met de buggy gevonden. We parkeren de auto aan de parking en zoeken het startpunt van de mierenwandeling. Een buggyvriendelijke wandeling van 900 meter doorheen het bos. Het is bovendien heel warm en zonnig, maar hier in het bos wandelen is voor vandaag perfect. 


Jasper mag uiteraard zelf wandelen en is duidelijk in zijn nopjes. Heel vrolijk wandelt hij over de houten brugjes. Bovendien zijn er kleine waterbeekjes en stenen op het wandelpad. Jonas horen we voorlopig ook niet klagen. 








De kids krijgen een koekje, maar Jonas gooit de koek weg. Ik geef hem een andere koek, een berenkoek en die eet Jonas wel op. Terwijl Jonas zijn koekje opeet, gaan Jasper en ik kijken naar de kleine vijver. We spotten een kikker en een mooie grote libel. Daarna wandelen we over de lange brug en stoppen we nog bij enkele fotolocaties. 





Om 11u55 wandelen we terug naar de auto. De voormiddag is alweer voorbij gevlogen. Snel rijden we terug naar ons vakantiehuis, zodat ik de wortelpuree kan maken. Jonas valt reeds in slaap in de auto. Terug binnen is Jonas weer wakker en start ik met de wortelpuree. Alles schillen, in het water en kookfornuis aan. Mijn mama is ondertussen met de kids aan het spelen. Niet veel later zijn de mannen al terug van hun fietsavontuur. Wow, dit is ook snel voorbij gegaan. Om 13u kunnen de kids eten van de wortelpuree met nog een BBQworst, die ik enkel hoefde op te warmen. De kids smullen van het eten, alsook Jonas eet deze keer heel goed. Na het middagmaal gaan de kids naar bed om hun dutje te doen. Zonder probleem gaan ze slapen. De overschotten van het BBQvlees worden allemaal opgegeten door de mannen. Tom, Ruben en papa vertrekken om 13u45 voor hun kajakavontuur op de Ourthe. Mijn mama en ik eten wortelpuree met de laatste stukken vlees van gisteren op. We eten buiten op het terras en genieten van het uitzicht. Na de maaltijd volgt een dessert met koffie. 


Rich komt af en toe naar beneden en plaatst zich bij ons op het terras. Robin blijft gamen. Tom, Ruben en papa zitten ondertussen in de kajak. Startpunt is bij La Roche-en-Ardenne. Het is heel warm en druk op de Ourthe. 













De kajakkers amuseren zich en de kids slapen goed. Pas om 16u worden de kids wakker. Jonas eet yoghurt en Jasper eet meloen. Rich speelt met Jasper in de tuin en ook Jonas mag in de peuterschommel. Het is echter zo warm buiten, dat we om 16u50 terug naar binnen gaan. 


Jasper wilt nog dada doen, dus ik maak de rugzak klaar om met Jasper een wandeling te maken vanuit het huisje. We wrijven ons in met de zonnecrème en doen onze wandelschoenen aan. De wandeling die ik met Tom heb gedaan, lijkt mij ideaal om eens met Jasper te wandelen. Desnoods draag ik hem wel af en toe. Heel vrolijk vertrekken we samen op avontuur. Jonas blijft bij mijn mama en Rich. Om 17u15 vertrek ik met Jasper op wandel naar het bos. Er zijn stenen en water, plasjes en een groot bos. We amuseren ons enorm op de wandeling. 




Heel af en toe heb ik Jasper eens gedragen, maar dit was heel beperkt. Om 18u30 zijn we terug aan het vakantiehuisje en zijn de kajakkers ook terug gearriveerd. Ze zijn ook naar de winkel gegaan om het avondeten en om ijscrème te kopen. Tom heeft ook een klein zwembadje voor Jasper gekocht. Het is heel warm en Jasper mag het zwembadje al eens uittesten. Na zijn zwembad plezier eten we hotdogs. Jasper eet hotdogworstjes en Jonas boterhammen. Het brood van de Lidl valt enorm in de smaak. Jonas eet vijf boterhammen op. Tijdens onze wandeling, heeft Jonas ook wel twee keer kaka gedaan. Vandaag is Jonas ook een stuk vrolijker dan de afgelopen twee dagen. Na het avondeten ga ik met Jasper onder de douche. We lachen volop. Tom komt met Jonas en zij gaan ook samen onder de douche. Jonas heeft eerst een beetje bang, maar algauw is hij ook aan het lachen. Na de douches drinken de kids hun flesjes melk en kijken ze naar Maya De Bij. 


Daarna gaan de kids slapen en liggen ze heel snel uitgeteld in hun bed. Tom en ik lezen samen een boek en als afsluiter het slaapwel Baby Shark liedje. De kids gieren van het lachen. Ook zo leuk dat ze zo goed bij elkaar kunnen slapen. Terug beneden gaan we met mijn ouders en Rich buiten op het terras zitten. Tijd voor cadeautjes. Aangenaam verrast van de vele cadeaus die ik heb gekregen, waarvoor dank aan iedereen. Alsook de verzending van een mooi boeket bloemen. 



Na de cadeautjes, is het tijd voor een ijsje. We blijven op het terras tot de sterren verschijnen. De melkweg is wederom aanwezig, alsook spotten we de tesla treintjes! 30-tal satellieten na elkaar. Het lijkt wel de kerstman met zijn rendieren in de lucht. Na onze ijsjes en het sterrenkijken, gaan we naar de slaapkamer. Tom leest in zijn boek en ik post het verslag van dag 1 en 2 online. Ik typ alvast een groot deel van dag 3, maar de oogjes vallen toe. Tijd om te gaan slapen en tot morgen. 

Weer: 30 °C, zonnig en warm 

Reacties

  1. Klonk voor zowel jij en de boys een geslaagde dag! Weer goed kunnen meegenieten dankzij je blog/fotos!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten